„Startuolis“ ir bandymas pritraukti investuotojus

Šiandien žodis „startuolis“ (angl. „startup“) yra linksniuojamas labai dažnai. Šį terminą yra girdėję bene kiekvienas. Žinoma, kai kurie mūsų tautiečiai mano, kad tai yra naujadaras, tačiau iš tiesų šis terminas imtas vartoti dar 1976 m. Terminu „startuolis“ yra apibūdinamas labai sparčiu augimu ir aukšta rizika pasižymintis verslas. Tokių verslų atsiranda kiekvieną mėnesį. Vieni jų stengiasi vystytis ir plėtotis savo pačių jėgomis ir savo pačių turimomis lėšomis, o kiti – siekia gauti finansavimą ir rasti investuotojus, kurie patikėtų jų sumanyta idėja.

projektoriaus nuomaKaip bebūtų, reikėtų pripažinti, kad didžioji dalis „startuolių“ yra priversti ieškoti finansuotojų. Kadangi „startuoliai“ pasižymi aukšta rizika, jiems būtina plėstis labai greitai. Antraip nėra jokios priežasties toliau investuoti į lėtai augantį verslą, kurį tą pačią akimirką gali lengvai nukonkuruoti kiti, turintys daugiau investicijų. Taigi, natūralu, kad tokiose situacijose bandoma gauti daugiau lėšų efektyvesnei verslo plėtrai. Todėl jei ir jūs šią akimirką pradėjote savo pirmąjį verslą, kurį galite vadinti „startuoliu“, turbūt svarstote apie galimybę kreiptis į vienus ar kitus investuotojus.

Žinoma, kiekvienas „startuolio“ įkūrėjas turėtų atminti, kad labai svarbus pirmasis įspūdis ir gebėjimas tinkamai perteikti visą idėją. Jei jūs būsite netinkamai pasiruošę, vargu ar galėsite tikėtis teigiamo investuotojų atsakymo. Norint kaip įmanoma labiau sumažinti tokią riziką, pirmiausia pasirūpinkite tinkamu savo verslo „apipavidalinimu“. Pasistenkite sukurti labai jaukią ir „darbingą“ atmosferą savo biure. Vieną patalpą galite skirti konferencijų ar susirinkimų salei. Tokiu atveju jums praverstų ir projektoriaus nuoma – jo pagalba savo potencialiems investuotojams galėtumėte lengviau perteikti visą idėją.

Taip pat nereikėtų pamiršti, kad egzistuoja ir dar viena svarbi taisyklė. Teigiama, kad jei savo verslo idėjos negalite apibūdinti vienu ar keliais sakiniais – geriau ir nepradėkite. Nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo kaip hiperbolizavimas, taip anaiptol nėra. Jūsų verslo idėja turėtų būti labai kruopščiai išgryninta. Tai reiškia, kad vos kelių žodžių pagalba aplinkiniams turėtų tapti aišku, apie ką yra kalbama ir kokią funkciją atliks jūsų verslas. Ir tai neabejotinai yra labai svarbi jūsų pasiruošimo dalis. Apgalvokite net ir pačias smulkiausias detales bei pasiruoškite atsakyti į absoliučiai visus galimus klausimus.

Be to, kiekvienas „startuolio“ savininkas turėtų žinoti, kad didelė dalis investuotojų į „startuolius“ žvelgia vadovaudamiesi ir dar vienu svarbiu principu. Jei „startuolis“ netampa dideliu per pirmuosius tris mėnesius, reikėtų keliauti prie naujos idėjos. Todėl turėkite tai omenyje. Jūs turite nedaug progų pristatyti savo idėją pačiu tinkamiausiu būdu, todėl žinokite, ką darote ir kodėl tai darote. Galiausiai net jei ir nerasite investuotojų pirmaisiais bandymais, tikėdami savo verslo idėja galite pasiekti labai daug. Net jei jūsų verslo plėtra pradžioje nebus tokia sparti ir visas užduotis teks finansuoti savo lėšomis, jums gali pavykti.