Reklama socialiniuose tinkluose – nieko neverta?

Neseniai vienas statybininkas pareiškė, kad reklama socialiniuose tinkluose – nieko neverta. Jis įdėjo Facebook įrašą, kad atlieka apdailos darbus su 20 proc. nuolaida, užsakė įrašo iškėlimą už 20 eurų. Jį pamatė daugybė žmonių, tačiau skambučio – nė vieno… Nusivylęs statybų įmonės vadovas iš tikrųjų suabejojo, ar verta investuoti į tokią reklamą ir iš karto nuėjo dėti dar vieno skelbimo į populiarų skelbimų portalą.

Paprašėme šią situaciją pakomentuoti profesionalų iš Taurus Media. Jų išvados buvo kiek netikėtos…

Viena Facebook reklama milijono neatneš…

Deja, vienas įrašas Facebook socialiniame tinkle ir negalėjo būti pelningas ar sėkmingas. O priežasčių tam tikrai ne viena…

Pirmiausia, skelbimas buvo nustatytas rodyti per plačiai auditorijai. Statybininkai tiesiog nežinojo, kaip nustatyti savo tikslinę auditoriją ir ją pasiekti. Auditorijos nustatymas – vienas iš sudėtingiausių bet kurios reklaminės kampanijos dalių. Dėl to tik profesionalai sugeba greitai ir tiksliai nustatyti tikslines auditorijas ir būtent joms adaptuoti reklamas.

Kita klaida – įrašas buvo tik vienas. Reiškia žmonės pamatė ir iš karto užmiršo. Sėkminga reklaminė kampanija reikalauja kelių įrašų tam tikra seka su skirtingomis žinutėmis. Viena reklama tikrai negali pasiekti reikalingos auditorijos. Geriau reikėjo daryti tris įrašus ir jiems visiems išleisti po 7 eurus, o ne 20 eurų iš karto…

20 proc. šiais laikais nelabai kuo nustebinsite…

Iš kuklios informacijos apie įrašą galima spręsti, kad specialus pasiūlymas buvo (daug kas net to nesugeba pateikti savo reklamose), bet jis buvo tiesiog nepatrauklus. Socialiniuose tinkluose rekomenduojama daryti nuolaidas ir akcijas, kurios būtų ne mažesnės, nei 50-70 proc. Tada yra galimybė, kad šį specialų pasiūlymą pastebės ir galimai kreipsis.

Specialaus pasiūlymo suformulavimas taip pat reikalauja profesionalaus požiūrio. Dažniausiai daroma klaida – nenurodomas laikotarpis, kada galioja tas USP. Kuo galiojimo laikas trumpesnis, tuo įsitraukimas didesnis (komentarai, skambučiai, pasidalinimai, žmonių, kuriems galbūt gali būti įdomu paminėjimai komentaruose ir t.t.)

Efektyviau reklamuotis tikslinėse grupėse, o ne bendrai

Per daug metų pastebėta, kad reklamuojantis tikslinėse grupėse yra efektyviau, nei paleisti reklaminę žinutę su iškėlimu. Tai reklama, kai žmogus prisijungia prie tam tikro miesto ar kaimo bendruomenės ir sako „Sveiki, aš darau apdailą. Jei kam reikia, štai mano telefono numeris, įsiveskite“. Deja verslo reklamavimas, kur akcentuojamos „visos statybos paslaugos“ sukelia neigiamas emocijas ir administratoriai linkę tokius įrašus trinti, o juos paskelbusius asmenis išmesti iš grupės ar net pranešti apie juos socialinių tinklų administracijai. Tai gresia paskyros pašalinimu arba blokavimu. Neefektyvu, nesolidu, įkyru…

Reklamuotis socialiniuose tinkluose nėra taip jau paprasta. Reikia būti iš ties patyrusiu reklamos specialistu, kad dauguma reklamų būtų sėkmingos ir atneštų norimus rezultatus. To žmonės, kurių darbas nėra susijęs su socialiniais tinklais ir interneto rinkodara, padaryti kokybiškai, deja, negali.