Muilas: ištakos ir šiandieninė gausa

muilasVisi žinome, kas yra muilas. Bet ar žinome, kiek jo rūšių yra rinkoje? O istorija? Juk produktas ne šiaip sau atsirado – poreikis virto idėja, o ši – rezultatu. Ir štai šiandien be muilo gyvenimas neįsivaizduojamas.

Ištakos

Lietuvoje muilas pradėtas gaminti palyginti vėlai – XIX a. pirmojoje pusėje. Kitose Europos šalyse, pavyzdžiui, Prancūzijoje, ši higienos priemonė masiškai gaminta gerokai anksčiau. O kadangi spėjama, jog muilu naudotasi dar Sen. Romoje, gamybos pradžia Lietuvoje atrodo tarsi pavėluota. Tačiau ne veltui sakoma, kad geriau vėliau negu niekada. Svarbiausia, kad šiais laikais lietuviai nestokoja nei laiko, nei pinigų grožiui bei higienai. Be to, muilo kainos nesikandžioja, todėl jo yra kiekvienuose namuose. XXI amžių būtų galima pavadinti visuotinės švaros laikais.

Kiek muilo Lietuvoje ir pasaulyje pagaminama kasmet? Skaičiuojama ne gramais ar kilogramais, o tonomis. Tai, ką įsidedate į parduotuvės krepšį ar vežimą, yra labai maža, tiesiog mikroskopinė visos produkcijos dalis. Gamybos technologijos tobulėjo, šis procesas yra tęstinis, tad pramonė ir toliau kinta į produktyviąją pusę, o tai reiškia, kad tampa įmanoma pagaminti vis didesnius kiekius. Ir ne veltui, mat muilas parduotuvių lentynose ilgai neužsibūna. Paklausos ir pasiūlos dėsniai šioje srityje kuo puikiausiai funkcionuoja.

Kaip iš gausybės rago

Higienos prekės siūlomos tiek specializuotose parduotuvėse, tiek prekybos centruose. Įvairiausių spalvų etiketės patraukia dėmesį. Vieni pirkėjai renkasi tik žinomiausius vardus, o kiti yra linkę ieškoti pigesnių alternatyvų (nors, kaip minėta, muilas nėra brangi prekė).

Nereikia ypatingo atidumo, kad pastebėtume dvi pagrindines produkto rūšis. Tai skystas ir kietas muilas. Pastarasis skirstomas į smulkesnius tipus (higieninis, valomasis ir t. t.). Bene populiariausias pasirinkimas – higieninis. Per dieną daugybę kartų plauname rankas, tad šios rūšies švaros priemonė naudojama dažnai.

Patogumu džiugina skystas muilas. Jo yra įvairiausių spalvų ir kvapų, tad pirkėjai gali pasirinkti iš gausaus asortimento. Nesvarbu, ar interesantui svarbiausias yra kainos kriterijus, ar visgi ieškoma geriausių ypatybių derinio, bet kuriuo atveju pasiūlos dydis nenuvilia.