Kaip gerai išsimiegoti

sapnaiPrasto miego problema iškyla ne vienam iš mūsų. Vieni niekaip nesugeba užmigti, kiti rytais vargais ne galais keliasi iš lovos žadintuvui skambant jau penktą kartą. Iš kur tokios bėdos ir ką daryti, kad ir keltis būtų lengva, o ir sapnai būtų ramesni ir vis rečiau galėtume žiūrėti į sapnininkus? Juk sapnai taip pat nulemia tai, ar miegate ramiai ir sapnuojame gražius dalykus, ar naktį vartomės nuo šono ant šono sapnuodami kaip dalyvaujame koridoje. Taigi, kokių priemonių imtis, kad galėtume išsimiegoti kuo geriau ir dieną būti tokie žvalūs ir produktyvūs, kokie ir norėtume būti?

Viena gero miego paslapčių yra ritmas. Turėti miego ritmą yra labai gerai, organizmas pasiruošia miegui iš vakaro, o prieš jums pabundant jau pats fiziologiškai ruošiasi dienai. Nuo ko pradėti nusistatant ritmą? Visų pirma, žinokite, kada kelsitės. Tarkime 6 valanda ryto yra jums tinkamas laikas. Tuomet paskaičiuokite maždaug 8 valandas laiku atgal ir gausite, kad turėtumėte gultis 22 valandą vakare. Bandykite prisitaikyti prie šio ritmo ir tęskite tai savaitę, dvi. Jei matote, kad miego jums aiškiai trūksta arba atvirkščiai – jo yra per daug, pakoreguokite savo miego trukmę. Ką daryti, jei nepavyksta iškart užmigti? Nesijaudinkite, praėjus savaitei, jūsų organizmas supras jūsų ritmą ir užmigti bus lengviau.

O jei nenorite, kad sapnininkas būtų jūsų kiekvieno ryto ritualas, reikia miegoti ir ramiai. Tam padeda keli dalykai. Visų pirma – mityba. Kelias valandas prieš miegą pasistenkite nevalgykite sunkaus, skrandį apkraunančio maisto. Taip sulėtinsite virškinimo procesus ir miegas bus ramesni, o ir išsimiegosite geriau, mat nešvaistysite energijos virškinimui. Be to, svarbu, kad kambarys, kuriame miegate būtų gerai išvėdintas. Kambaryje netgi gali būti truputį vėsu, kas taip pat pagerina miego ir sapnų kokybę. Dar vienas, padėti galintis dalykas, yra ekranų išjungimas. Jei išsiugdysite įprotį valandą prieš miegą nenaudoti kompiuterio, telefono, jūsų organizmas geriau pasiruoš nakčiai. Mėlyni šviečiantys ekranai mus tik prabudina ir tai trukdo užmigti. Jei visgi prieš miegą negalite išsiversti be elektronikos, tuomet į telefoną ir kompiuterį atsisiųskite programėles, kurios mažina mėlynos spalvos kiekį ekrane. Tokios programėlės uždeda ant ekrano raudonos spalvos filtrą, kurio intensyvumas gali būti reguliuojamas. Pritaikę visus šiuos patarimus, galėsite ramiai miegoti ir sapnuoti tik saldžius sapnus.