Diagnostinė įranga – automobilių evoliucijos liudijimas

diagnostine irangaJei atsivertėte šį straipsnį, tikriausiai vairuojate automobilį. Jei vairuojate dešimt, keliolika ar daugiau metų, turbūt stebitės, kokiomis naujovėmis pasižymi šiuolaikinės mašinos ir kaip skiriasi dabar turimas automobilis nuo seniai eksploatuoto antros kartos Golf‘o ar sovietinio Moskvič. Dabartiniai automobiliai prikimšti įvairių technologijų, o atidaręs variklio dangtį gali nieko nesužinoti – motorą dengs plastikinė apsauga. Jei jau atsirado koks negalavimas, padės diagnostinė įranga.

Galima išgirsti vyresnės kartos vairuotojus juokaujant, kad anksčiau automobilio remontui pakakdavo plaktuko. Pažvelgus į 2015-ųjų ar net 2016-ųjų metų dizainerių, mechanikų ir kitų sričių specialistų kūrinį, apie plaktuką net minties nekyla. Atrodo, vienas negeras judesys ir padarysi ką nors ne taip. Tačiau visas bėdas, kurios gali pasitaikyti automobilio eksploatacijos kelyje, išspręsti padeda diagnostinė įranga. Suprantama, vienerių metų automobilis lyg ir neturėtų gesti, tačiau kas žino, kiek nuriedama per metus. Jei transporto priemonę vairuoja veiklus verslininkas, turintis ryšių užsienyje, per porą metų rida gali pasiekti ir šimtą tūkstančių kilometrų ar dar daugiau.

Grįžkime prie straipsnio esmės. Automobiliai padarė pažangą. Galbūt tiksliau reikėtų pasakyti, jog pažangą padarė atitinkamų sričių specialistai. Pasitaiko dizaino elementų, kurie vertinami prieštaringai. Pasitaiko ir ne itin patikimų techninių sprendimų. Vis dėlto automobilių gamybos srityje pasiekta išties daug. Neretai pasigirsta kalbų, kad mašinos niekad nebuvo tokios kokybiškos kaip dabar. Vadinasi, tam tikri jų elementai skiriasi nuo senųjų mašinų. Mažėja variklių darbinis tūris, vis dažniau montuojamos turbinos, atsiranda įvairiausia elektronika. Visa tai suponuoja apie sudėtingesnę konstrukciją. Jei kas nors sugenda, reikia nemažai specifinių žinių. Amžius jau XXI-as, tad pas žynį niekas neina. Problemos išsiaiškinamos diagnostinės įrangos dėka.

Automobilius galima palyginti su kompiuteriais. Anksčiau jie buvo dideli ir gerokai skyrėsi nuo dabartinių. Mašinos, priešingai nei kompiuteriai, metams bėgant vis labiau pūtėsi į visas puses, tačiau pagrindinis bendrumas vis dėlto išlieka – tiek automobiliai, tiek kompiuteriai technologine prasme patobulėjo daugybę kartų. Kitas svarbus aspektas – mašinos tapo artimos kompiuteriams. Ir būtent šią evoliuciją liudija diagnostinė įranga. Jeigu remonto įrankiai nuo plaktuko perėjo prie kompiuterinių programų, tuomet evoliucijos sąvoka visiškai išpildoma.

Autodiagnostika – automobilių tobulėjimo liudininkas. Tai patvirtintų tiek vairuotojai, tiek automechanikai. Kas žino, kokios mašinos mūsų laukia po vieno ar dviejų dešimtmečių… Aišku viena – diagnostikos reikšmė artimiausiais metais tikrai neišblės.