Darbo užmokesčio apskaita – ar galima greitai, pigiai ir kokybiškai?

Dažnas pirkėjas nori ir tikisi to, kad jo problemas verslas ar individualūs paslaugų tiekėjai išspręs greitai, pigiai ir kokybiškai. Šie poreikiai pasidaro dar aiškiau pastebimi tuomet, kai perkamos paslaugos verslui, tarp kurių yra ir darbo užmokesčio apskaita. Tačiau, visų minėtų kriterijų atitikti vienu ypu – neįmanoma. Praktika rodo, kad geriausiu atveju tuo pačiu metu, tame pačiame projekte pavyks įgyvendinti du iš trijų.. Todėl, verta įsigilinti į tai, kaip jūsų sprendimas atlieps projektų ar užsakymų įgyvendinimui bei jūsų verslui. Toks pasirinkimas iš trijų norimų kriterijų, anglų kalboje vadinamas „Devil‘s Triangle“ (liet. velnio trikampiu). Šis principas galioja bet kurio IT sprendimo diegime, o šiandien kaip pavyzdys bus naudojami atlyginimų skaičiavimas ir bendra darbo užmokesčio apskaita.

Greitis – bereikalingų išlaidų galima išvengti

Norint spręsti kompleksines problemas versle, reikia efektyvios programinės įrangos. Pažangios VVS šiais laikais paleidžiamos debesyje, todėl viskas paruošiama darbui labai greitai. Tačiau, nors skaitmeniniai sprendimai – ranka pasiekiami, personalo paruošimas darbui su nauja įranga yra visai kitas reikalas, reikalaujantis daugiau laiko.

Pavyzdys – įdiegiama atnaujinta darbo užmokesčio skaičiuoklė atitinkanti naujausius teisės aktus ir standartus. Programa jau veikia, tačiau personalas nebūtinai moka ja pilnai naudotis. Kai kada reikia ir įtikinti darbuotojus, kad šis įrankis – geriausias. Tai trikdo sklandų darbų vykdymą ir dėl to verta apgalvoti bei nuosekliai suplanuoti sistemų diegimą, kad šis, visų pirma, įvyktų sėkmingai, o tik tada greitai.

Žema kaina – ar darbo užmokesčio apskaita gali būti pigi?

Joks verslas nenori permokėti. Tačiau ar tokio preteksto pakanka tam, kad būtų galima nuolat eikvoti laiką ieškant pigiausio sprendimo? Žema kaina dažnai turi trūkumų. Koncentruojantis į šį kriterijų atsiranda neaiškumas dėl projektų ar procesų tęstinumo, gali būti nepateisinti lūkesčiai, pastebimos laiko pasiruošimui stoka, prasta komunikacija ir išaugusi neteisingų sprendimų rizika. Tad su paslaugomis versle yra taip pat, kaip ir kitur. Kokybė paprastai žengia koja kojon su kaina.

Darbo apmokėjimo sistemos pavyzdys vėl tiks pademonstruoti, kaip kaina daro įtaką projektų eigai. Įsigiję pačią pigiausią programinę įrangą apskaitai vykdyti, įmonės buhalteriai ima trukti ilgiau, kol atlieka įprastas užduotis. Tikėtina, kad trūksta ir reikalingų paruoštukų greitesniam darbui, todėl darbas trunka daug ilgiau nei reikėtų. Be to, perdėtai taupant ir laiku neatnaujinus sistemos, ji ima neatitikti poreikių.

Kokybė – esminė sėkmingo verslo siekiamybė

Kokybiškai atliktas darbas yra pagrindinis sėkmės rodiklis. Projektas gali būti atliktas pigiai ar greitai, bet, jeigu galutinis rezultatas nėra kokybiškas ir efektyvus, visa kita nublanksta.

Būtent kokybė turėtų būti pagrindinis pasirinkimo kriterijus. Verslui naudinga, kuomet visa organizacija akcentuoja procesų bei rezultatų kokybę, nes tuomet pasiekiama tvari, ilgalaikė bei stabili nauda. Suminė darbo laiko apskaita, DU skaičiavimas ir visi kiti buhalteriniai procesai yra vienodai reiklūs dėmesingumui, kokybei ir tikslumui. Jeigu aukojama darbų kokybė (dėl greičio ar pigumo), galų gale nukenčia pats verslas.

Optimalus pasirinkimas

Patariame susitelkti tik į vieną iš trijų elementų. Kurį? Geriausia – kokybę. Juk galiausiai viskas, ką verslas daro šiandien, paremta tuo, kad būtų geriau rytoj – siekiama tvarumo ir ilgalaikės naudos. Norint išlaikyti patenkintus klientus ir darbuotojus, reikia vengti perdėtai skubėti arba pernelyg taupyti kokybės sąskaita, kiekviename įmanomame aspekte.