Viešojoje erdvėje ir spaudoje dažnai girdima trijų raidžių kombinacija CRM. Tačiau, tik retas kuris žino, ką šis trumpinys reiškia. Kas yra CRM ir, ką pravartu žinoti kiekvienam?
CRM arba Customer Relationship Management yra verslo valdymo sistema. Dar kitaip CRM galima apibūdinti kaip verslo strategiją, skirtą išlaikyti ryšius su klientais. CRM pralčiąja prasme, yra verslo valdymo sistema, padedanti valdyti ir puoselėti įmonės ryšius su esamais bei potencialiais klientais, taip užtikrinant maksimalią ir ilgalaikę kiekvieno kliento vertę. Siaurąja prasme ši verslo valdymo sistema yra programinė įranga, kurios dėka galima efektyviai organizuoti, automatizuoti ir pagreitinti verslo procesus. CRM apima tris pagrindines verslo sritis: pardavimus, rinkodarą ir aptarnavimą.
Pardavimai. Viena iš CRM valdomų sričių yra pardavimai. Šiuo atveju verslo valdymo sistema skirta pasiūlymų formulavimui, duomenų valdymui, kontaktinės informacijos valdymui ir kitoms, su pardavimais susijusioms, veikloms valdyti.
Rinkodara. Dar viena sritis, kurią valdyti ir koreguoti padeda CRM yra marketingas arba rinkodara. Čia CRM, kaip verslo valdymo sistema, pasitarnauja kaip įrankis tikslinės vartotojų grupės atrankai, naujų vartotojų pritraukimui bei efektyvios reklaminės kompanijos formavimui.
Aptarnavimas. Nuolatinei klientų rato plėtrai būtinas geras aptarnavimas. Tai ne tik tiesioginis kontaktas su klientu, bet ir techniniai jo aptarnavimo aspektai: ataskaitos, kainodara, sąskaitos faktūros bei kita.
CRM nauda verslui:
Verslo valdymo sistemos nauda įmonėms yra akivaizdi. Galima išskirti kelis pagrindinius aspektus, kuriais pasižymi įmonės, naudojančios CRM sistemą:
- Lanksti darbo sistema;
- Efektyvus darbo laiko planavimas;
- Duomenų prieinamumas;
- Efektyvi komunikacija tarp darbuotojų ir klientų;
- Greitesnis sprendimų priėmimas;
- Padidėję pardavimai.