Apie elektromobilius ir pinigus

Elektromobiliai

Elektromobiliai Lietuvoje žengia pirmuosius žingsnelius, tačiau daug akyviau ekologišką transportą įsileidžia valstybinės ir privačios įmonės. Vos prieš kelerius metus pradėtus gaminti elektrinius sunkvežimius jau įsigijo ir didžiosios Lietuvos logistikos gigantės, o į miestų gatves išriedėjo elektriniai autobusai. Elektra varomus autobusus įsigyja ne tik šalies sotinė, bet ir mažesni miestai, pavyzdžiui, Tauragė. 2019 m. pradžioje VĮ „Regitra“ pranešė, kad šalyje užregistruotas 1000-asis automobilis. Elektromobilių statistiškai perkama vis daugiau, tačiau ką apie jų kainas reikia žinoti tipiniam pirkėjui?

Kiek kainuoja elektromobilis?

Naujo elektromobilio verta pradėti ieškoti kišenėje turint bent 20–30 tūkst. Eur. Brangiausi rinkoje – „Tesla“ elektromobiliai.

Šiuo metu naudoti elektromobiliai skelbimų portaluose kainuoja nuo 6 iki ~36 tūkst. Eur, tačiau, priklausomai nuo gamintojo, elektromobilio pagaminimo datos ir kt., galima rasti ir pigesnių, ir brangesnių variantų. Pastebima, kad naudotų elektromobilių į Lietuvą patenka vis daugiau.

Kas sudaro didžiąją elektromobilių kainos dalį?

Pagrindinis veiksnys, lemiantis mažesnį elektromobilių perkamumą – vis dar aukšta jų kaina. Elektromobilių ir tradicinių benzinu arba dyzeliu varomų automobilių kainos panašios turėtų tapti apie 2026 m. Tačiau ženkliai pigti jie pradės jau 2022-aisiais, tad tikimasi, kad po kelerių metų Lietuvoje bus registruota jau per 5000 elektromobilių.

Didžiąją elektromobilių kainos dalį – daugiau nei 30 proc. – sudaro elektromobilių baterijų kaina. Tiesa, vos pradėjus šio naujosios kartos transporto gamybą, baterijų kainos sudarė daugiau nei pusę elektromobilio kainos. Baterijoms pingant, pigs ir pačios transporto priemonės.

Elektromobilio atsiperkamumas

Elektromobilių atsiperkamumo tyrimai Lietuvoje vykdomi gana retai, tačiau vieno prieš 2 m. vykdyto eksperimento metu paaiškėjo keli faktai. Perkant vidutinės klasės elektromobilį ir planuojant juo važinėtis 3 m., siekiant, kad investicija atsipirktų, kasmet reikėtų nuvažiuoti apie 40 tūkst. km, o eksploatuojant elektromobilį bent 7 m. – 27 tūkst. km kiekvienais metais. Turint omenyje tai, kad statistinis lietuvis kasmet nuvažiuoja per 20 tūkst. km, veikiausiai elektromobilis neatsipirktų.

Tačiau atsiperkamumo rodiklius įsigyjantiems elektromobilius gerokai pagerintų taikomos lengvatos. Deja, iki šiol Seime nebuvo pasiekta vieninga nuomonė dėl lengvatų elektromobilių pirkėjams. Padėtį suskubo taisyti komerciniai šalies bankai: jie elektromobilių pirkėjams ketina taikyti mažesnes palūkanas. Tiesa, elektromobilių savininkai turi kelias kitas lengvatas – gali nemokamai parkuoti elektromobilius mokamose zonose bei važiuoti specialiomis transportui skirtomis eismo juostomis.

Į ką, rinkdamiesi elektromobilį, dėmesį atkreipia pirkėjai?

Renkantis tarp tradicinių benzinu ar dyzelinu varomų, hibridinių automobilių ir elektromobilių, vertinamos konkrečių modelių techninės charakteristikos, parametrai.

Pirkėjai daug dėmesio skiria gamintojams ir renkasi patirtį gaminant būtent elektromobilius sukaupusius koncernus. Gana skeptiškai vertinami rinkos naujokai, bandantys konkuruoti žemesne kaina, tačiau ne kokybe.

Nemažai dėmesio skiriama elektromobilio įkrovimui ir konkrečiai įkrovimo jungčiai. Deja, skirtingos kompanijos kolkas naudoja skirtingas įkrovimo jungtis, tad norint įkrauti automobilį dažnai tenka ieškoti ir adapterių. Tarp dažniausiai įsigijamų papildomų prekių elektromobiliams yra įkrovimo laidas tipas 2 ( Suomių. type 2 latauskaapeli )

Daug dėmesio skiriama ir išvaizdai: investuojant į naują automobilį visada norisi, kad jis atrodytų patraukliai, moderniai, prabangiai. Būtent inovatyviu dizainu potencialius pirkėjus elektromobiliai labiausiai ir nustebina.